۱۳۸۹ تیر ۲۷, یکشنبه

ديدار مقام عظمای ولايت با عوامل و بازيگران مجموعه «لاست»

گويا اين روزها تب ديدار با مقام عظمای ولايت نه تنها در ايران که در اقصی نقاط جهان بالا گرفته است و هر روز قسمتی از وقت مقام عظما به اين ملاقاتها و ديدارها می گذرد.مقام عظما ديداری با بازيگران و عوامل سريال«لاست» داشته اند که مشروح اين ديدار را بدون هيچ کم و کاستی به نقل از خبرگزاری فالس نيوز می خوانيم.

فالس نيوز : پس از ديدار مقام عظما با بازيگران و عوامل سريالهای سيمای ميلی ، سيل تقاضاها برای ديدار با معظم له از چهارگوشه جهان سرازير شد و همچنان ادامه دارد.ولی در ميان اين حجم انبوه از تقاضاها ، تقاضايي به بيت معظم له رسيد که با نظر مساعد معظم له ، اين ديدار در اسرع وقت برگزار شد.ديروز بيت عظما ميزبان عوامل و بازيگران مجموعه «لاست» ، در فضايي پر از صميميت و معنويت بود.در ابتدای اين مراسم ، دکتر پرفسور سعيد حداديان ، از اساتيد برجسته دانشگاه تهران و کانديدای رياست آتی اين دانشگاه به مداحی پرداختند که باعث ايجاد فضاي معنوی زيادی شد در حدی که «دزموند هيوم» سر را به زير انداخته بود و قطرات اشکش ، کف بيت را خيس می کرد.

پس از مداحی دکتر پرفسور سعيد حداديان ، نوبت به عوامل و بازيگران سريال لاست رسيد ، که ابتدا «جک شپرد» خود را به پشت ميکرفون رساند و گفت : پس از سيزن چهارم بود که به ما اطلاع دادند که ممکن است در صورت صلاحديد جنابعالی ، ما به خدمت شما برسيم.از آن لحظه به بعد شوق ديدار ،امان مرا بريد و هيچگاه خواب در چشمان من نرفت و در تمام اين مدت به اين فکر می کردم که نکند خداوند توفيق ديدار شما را از ما دريغ کند.وی سپس با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال گذشته ، ضمن ابراز برائت از سران فتنه ، خواهان برخورد سريع و بدون ملاحظه قوه قضاييه با عوامل فتنه شد.پس از آن «کيت آستن» با صدايي بغض آلود به ايراد سخن پرداخت و گفت : از بچگی تمام عشق و علاقه ام ديدار با مقام عظما بود.تمام در و ديوار اتاقم را با عکسهای نورانی شما مزين کرده ام.ايشان سپس شعری خواند که اشک تمام حضار را درآورد.

گفته بودم ، چو بيايي غم دل با تو بگويم

چه بگويم که غم از دل برود چون تو بيايي

در اين لحظه که بغض اکثر حاضران ترکيده بود ، ايشان نتوانست به حرفهای خود ادامه دهد و در حاليکه به پهنای صورت اشک می ريخت به سر جای خود برگشت.پس از آن نوبت به «جان لاک» رسيد که عقده دل در پيشگاه مقام عظما باز کند.ايشان با اشاره به خطبه های مقام عظما در 29 خرداد گفتند ، به خاطر اينکه نقشی را بازی می کردم که دارای جسم ناقصی بود ، پس از آن خطبه ها ، تا مدتها گريه می کردم.ايشان جزيره آرمانی خود را جايي در جوار مقام عظما دانستند و افزودند : بدون شما هيچ جزيره ای در دنيا صفا ندارد.وی سپس از قوه قضاييه به خاطر ملاحظه کاری در برخورد با عوامل فتنه به شدت انتقاد کرد و خواهان برخورد قاطع و ولايي با عوامل فتنه شد.پس از صحبت چند نفر ديگر ، مقام عظما به ايراد سخن پرداختند.

معظم له با اشاره به عظمت اين مجموعه فرمودند: کار ، کار عظيمی بود.بنده تا مدتها با خودم کلنجار می رفتم تا توانستم به خودم بقبولانم که اين يک سريال و فيلم است.و امروز که شماها را اينجا سالم و سرحال می بينم ، ديگر اصلا فکر نمی کنم که واقعا شما در جزيره هستيد و مطمئن شدم که جزيره ، وجود خارجی نداشته است.

ايشان با اشاره به بازی زيبا و روان «جين سو ون » فرمودند: حقيقتا اين نقش ، تهاجم فرهنگی و اضمحلال فرهنگی را به روشنی برای مردم نشان داد.در ابتدای امر ، ايشان حتی به بازبودن دکمه پيراهن زن خود نيز حساس بود.ولی در يک حرکت خزنده استکباری ، وقتی مورد تهاجم فرهنگی و به تعبير بنده شبيخون فرهنگی قرار گرفت ، کم کم هميت و غيرت انقلابی و اسلامی خود را به کناری نهاد و ديگر برايش مهم نبود که زنش ، چگونه در ملا عام ظاهر شود که حتی در حضور ايشان ، زن او ، برای ديگران آغوش باز می کرد و از برای نشان دادن خوشحالی خود از ديدن دوستان قديمی آنها را در بغل می فشرد و اين همان نکته ای است که ما می خواهيم در سريالهايمان نشان دهيم و نمی توانيم.

معظم له با اشاره به درجات انسانی و حرکت در راه فلاح و رستگاری نقش «ساوير-جيمز فورد» را نمونه بارزی از اين اوج گيری انسان در مسير تعالی برشمردند و افزودند: حقيقتا بنده نقش «ساوير» را دوست داشتم.ايشان اگر چه در طول سريال بارها به انواع مختلف شيطانی می کرد (که البته اين جزو قسمتهای شيرين روايت داستانی است) ولی در نهايت با از خود گذشتگيهای فراوان به درجات انسانی رسيد.

ايشان نقش «بنجامين لاينس» را در فضای فتنه امروز ، نقش قابل تامل دانستند و يادآور شدند: خيلی افراد در هواپيما با امام بودند ولی به ايران که رسيدند ، امام اعدامشان کرد.درصدر اسلام نيز طلحه و زبير نمونه هايي از اين دست هستند.پس وقتی ايشان به «جيکوب» خيانت کردند و گاهی اوقات مثل سگ دروغ گفتند! و فتنه براه انداختند ، اينگونه بود که در پايان به جايگاه خوبی دست نيافتند.

ايشان در ادامه با اشاره به کشتی به گل نشسته در جزيره فرمودند: خيلی ها می گويند که آن کشتی ،استعاره ای برای کشتی نظام بود ولی بنده معتقد نيستم.و هنوز هم همچين امری برای بنده به يقين تبديل نشده است.

معظم له با اشاره به پخش گسترده اين سريال درکشور و تمايل جوانان برای ديدن اين سريال فرمودند: دی وی دی های اين سريال را مجتبی برای من آورد که او هم آنرا از جناب آقای حداد عادل گرفته بودو که ايشان هم گفت تقريبا تمام جوانان مملکت اين سريال را ديده اند و ديگر نيازی نديديم که آنرا از رسانه ميلی پحش کنيم.ايشان سپس سريال«يوسف پيامبر» را نيز يکی از شاهکارهاي هنرمندان عرزشی دانستند و خواهان همکاری عوامل هر دو مجموعه با يکديگر شدند.

در پايان نيز طومار امضاء شده بيش از هزاران نفر از عوامل و بازيگران سريال لاست درمحکوميت عوامل و فتنه و در خواست از قوه قضاييه برای برخورد قاطع با آنها ، تقديم لاری جانی شد.

در حاشيه مراسم:

- پس از پايان سخنان معظم له ، ايشان به «سعيد جراح» گفتند : شما که هموطن ما هستيد ، چون گويا پاسپورت ايرانی داريد، که باعث تعجب همگان از دقت نظر معظم له شد.(توضيح اينکه در قسمتی از سريال به اشتباه پاسپورت ايرانی برا ی سعيد جراح نشان داده می شد و کسی قبل از معظم له متوجه اين نکته نشده بود)

- در ابتدا مراسم معظم له با اشاره به حضار فرمودند : خوشحالم که از خطوط هوايي«اوشينگ» برای آمدن به اينجا استفاده نکرده ايد و الا ، الان بايد «جيکوب» برای شما سخنرانی می کرد ، که باعث خنده حضار شد.

- کارگردان پرافتخار کشورمان، مسعود دهنمکی از فرصت استفاده کرد و سی دی های اخراجيهای 1و2و3و4و5 را در بين حضار پخش کرد.

- در گوشه ای از مراسم ، دکتر حسن عباسی ، مشغول گرفتن عکسهای يادگاری با «سان ها ون»و «شارلوت لوييس» و «ليبي» و «کيت آستن» بود،که سرلشگر حسن فيروزآبادی به شوخی به او گفت : داری عکس يادگاری می گيری يا زنای ذهنی می کني؟ و دکتر عباسی هم چيزی نگفت.

- معظم له از حضار خواستند که سلام مخصوص ايشان را به «شانون روترفورد» و «کلير ليتلتون» برسانند ، که حضار ضمن شگفتی از دقت معظم له در بين حضار گفتند ، ايندو درخواست ملاقات حضوری کرده اند که معظم له با آغوش باز پذيرفتند و به ضرغامی دستور دادند که ترتيب اين ملاقات را در اندرونی بدهد.

- معظم له که از اين ديدار بسيار به وجد آمده بود به «هوگو ريس» اشاره کرد و به او گفت ، تو به غير از مرغ چيز ديگری هم می خوری که ايشان هم به شوخی گفت : تخمهايش را هم می خورم که باعث خنده از ته دل معظم له گرديد و او نيز خدای خود را شاکر بود که باعث خنده معظم له شده است و معظم له در همان حال که از خنده ريسه می رفتند به ايشان گفتند ما هم يک سرلشگر فيروزآبادی داريم که تقريبا چهار برابر تو هيکل دارد ولی فقط تخمهايش را می خورد.که «هوگو ريس» هم خنديد و چفيه آقا را خواستار شدند که معظم له به ايشان هديه دادند.

- در گوشه ای از مراسم ، حسين شريعتمداری خيلی موس موس ميکرد که با «سعيد جراح» عکس بگيرد.ضرغامی به شوخی از او پرسيد برای چی دنبال سعيد جراح هستی؟ و شريعتمداری گفت بازی او در نقش بازجو در عراق ، برای من نوستالژی داشت.ياد گذشته ها افتادم.برای همين از او خوشم ميآيد.

- «جان لاک» در انتهای مراسم ،در گوشه ای کف کرده بود و افتاده بود ، وقتی گزارشگر واحد مرکزی خبر از او پرسيد چرا اينچنين کف کرده ايد ، ايشان گفت : از تسلط حضرت آقا بر سينما و مخصوصا هاليوود و سريالها و ادبيات و صنعت و فوتبال و اقتصاد و فيزيک و شيمي و استاتيک و رياضيات و منجوق دوزی و آشپزی و کلا همه چيز. وی در همان حالت کف کردگی افزود :انگار حضرت آقا ، فقط افتخار اختراع برق را به کسی ديگر داده اند و الا بقيه چيزها از يد با کفايت ايشان به بشريت عرضه شده است.

- در ميان همهمه حضار در انتهای مراسم ، فرج ا.. سلحشور خود را به معظم له رساند و گفت: به نظر شما فارسی 1 بهتر است يا اينگونه سريالها، و معظم له با قاطعيت فرمودند : هر دو خوب هستند ولی نظر من به فارسی 1 نزديکتر است.

- در ابتدای مراسم نيز درگيری لفظی بين «رحيم پور ازغدی» و «کيت آستن» پيش آمد.آنگونه که برخی اظهار می کردند گويا «رحيم پور ازغدی» از ايشان می پرسند که شما چرا بچه دار نمی شويد؟ و «کيت آستن» هم در جواب می گويد برای اينکه تناسب اندامم حفظ شود و هيکلم به هم نريزد که « رحيم پور ازغدی» هم به او می گويد «مرده شور هيکلتو ببرن»و «کيت آستن» هم يک سيلی آبدار به «رحيم پور ازغدی» می زند و به او می گويد : مرده شور اون قيافه خيکی ترا ببرد.بجای اينکه آنهمه عضلات فکت را قوی کنی ، يک کمی هم به فکر هيکلت باش که آدم نصفه شب تو را با خوک سياه اشتباه نگيرد.که البته با پا در ميانی معظم له ، قضيه به خير و خوشی تمام شد.يادآور می شود که رسانه های استکباری به بزرگنمايي اين درگيری مختصر پرداختند که با دامن زدن به آن اصل ديدار صميمانه معظم له را به لحاظ خبری تحت شعاع قرار دهند.

۱۳ نظر:

  1. خدا بود. دمت گرم

    پاسخحذف
  2. راستي ضرغامي براي بازي در فيلم جديد دعوت نشده بود

    پاسخحذف
  3. عالی بود مدتها بودانقدر نخندیده بودم. عالی بود. مرسی

    پاسخحذف
  4. "تو به غير از مرغ چيز ديگری هم می خوری که ايشان هم به شوخی گفت : تخمهايش را هم می خورم که باعث خنده از ته دل معظم له گرديد و او نيز خدای خود را شاکر بود که باعث خنده معظم له شده است"
    خیلی کارت درسته حاجی

    پاسخحذف
  5. خیلی کارت درسته
    مرده از خنده
    دمت گرم

    پاسخحذف
  6. بدجوری بوی کون سوخته میاد

    پاسخحذف
  7. بسیار نزدیک است. اینقدر که بامزه هستی اگر مرد هم باشی خیلی خوب است. زیرا که ما به زودی همدگیر را خواهیم دید. روزی که هیچ چیز پوشیده ای وجود نخواهد داشت. من منتظر ان روزم تا خنده هایت را ببینم ...

    پاسخحذف
  8. تركيدم از خنده، خيلي با حال بود

    پاسخحذف
  9. مرسی . دست مریزاد .
    عالیییییییییییی بود
    کلی خندیدم! بعد از روزها در هم بودن و نگرانی های رایج هوامون رو عوض کرد.
    موفق باشی و شاد.

    پاسخحذف
  10. دمت گرم خیلی خندیدم.راستی این برادران عرزشی که نظر میدهند گویا بسیار ماتحتشان به سوزش افتاده.خدا فشای عاجل فرماید...

    پاسخحذف
  11. مرسی عزیز. بخدا که روزم و نورانی کردی. اصلا ی دونه اییییی. فقط میتونم بگم دمت گرم

    پاسخحذف
  12. عالی عالی
    کاش تو سایت هایی مثل گرداب و اینها چخش کنی مطلب اتو
    من رو ف ب شیر اش کردم

    ممنون

    هام

    پاسخحذف