۱۳۸۹ تیر ۱۷, پنجشنبه

ملاقات دوستانه «مرد تنهای شب» با مقام عظمای ولايت

خبرگزاری فارس:پس از ملاقات صميمانه چندی پيش هنرمندان با مقام معظم رهبری ، سيل درخواستهای مختلف از طرف قشرهای مختلف برای ملاقات حضوری با معظم له ،هر روز به دفتر مقام عظما می رسد.دفتر مقام عظما روز گذشته ميهمان ويژه های داشت که کسی نبود جز «حبيب محبيان» معروف به «حبيب» که پس از تقاضاهای مکرر او و عنايت ويژه مقام معظم رهبری ، اين ديدار در فضايي دوستانه برگزار شد.در اين ديدار دکتر پروفسور سعيد حداديان ، از اساتيد برجسته دانشگاه تهران و کانديداي رياست آتی اين دانشگاه نيز به درخواست مقام عظما حضور داشتند.در ابتدای اين ديدار حبيب که اشک شوق امانش نمی داد ، گفت وقتی شنيدم که به درخواست من جواب مثبت داديد ، تا 39 درجه تب کردم ، ولی الان حالم بهتر است.وی با اشاره به حضور خود در لوس انجلس ، اين بخش از زندگی خود را دوران سياه زندگی خود ناميد و اظهار اميدواری کرد که بتواند با همت مضاعف و کار مضاعف ، آنرا جبران کند.در ادامه او با ابراز انزجار از سران فتنه و هزينه هايي که خواص بی بصيرت به نظام و انقلاب در جريان حوادث پس از انتخابات وارد کردند گفت : در کنف عنايت رهبری پيامبرگونه جنابعالی ، اکنون ايران به بزرگترين قدرت در دنيا تبديل شده است و اين چيزی نيست که فقط دوستان به آن اعتراف کنند ، بلکه دشمنان و بدخواهان نيز به آن معترفند.

در ادامه مقام عظما نيز ، ضمن اشاره به درجات توبه در اسلام ، ايشان را به عنوان کسی که می تواند الگوی خوبی برای به راه خطا رفتگان باشند ،معرفی کردند و گفتند :مهم عاقبت به خيری است . بعضى‌ها با امام از پاريس تو هواپيما بودند و آمدند ايران؛ اما در زمان امام به خاطر خيانت اعدام شدند! بعضى‌ها از دورانى كه امام در نجف بود و بعد كه به پاريس رفت، با ايشان ارتباط داشتند، در اول انقلاب هم مورد توجه امام قرار گرفتند؛ اما بعد رفتار اينها، موضعگيرى‌هاى اينها موجب شد كه امام اينها را طرد كرد، از خودش دور كرد. ميزان، وضعى است كه امروز بنده دارم.يعنی شما اگر الان در موضع ضديت با نظام نباشيد و برای تقويت با نظام بخواهيد اقدام کنيد ، عاقبت به خير می شويد و پذيرفته هستيد.

ايشان سپس افزدودند:البته من ترانه های شما را حتی در زمانی که به تعبير خودتان دوران سياه زندگی بوده است ،نيز خيلی سياه نمی بينم.جز يکی دو مورد ، آنهم يکی ترانه «بزن باران» که در آنجا به صراحت به ما تيکه می اندازيد و می خوانيد :

بزن باران که دين را دام کردند
شکار خلق و صيد خام کردند
بزن باران خدا بازيچه ای شد
که با آن کسب ننگ و نام کردند

در همين جا حبيب با کسب اجازه از معظم له ،گفت که در اينجا منظورش «سران فتنه» و «خواص بی بصيرت» بوده است و استفاده ابزاری آنها از دين را نکوهش کرده است.

معظم له ضمن تقدير از ظرافت و دقت اين هنرمند متعهد در قبال جامعه ، اين تيزبينی او را در پيش بينی استفاده ابزاری سران فتنه از دين ستود و از ايشان در مورد «واعظان» نيز پرسيد و افزودند که شما در اين ترانه می خوانيد:

واعظان كين جلوه در محراب و منبر مي كنند
چون به خلوت مي روند آن كار ديگر مي كنند
گوييا باور نمیدارند روز داوری
كين همه قلب و دغل در كار داور مي كنند

منظورتان چيست ؟ که ايشان در جواب نيز گفتند :منظورم سران فتنه بوده است ، که رضايت خاطر معظم له را به دنبال داشت.

معظم له با معرفی دکتر پرفسور سعيد حداديان به الگويي کامل برای جوانانی که می خواهند در راه هنر اقدام کنند ، در جواب تقاضای حبيب برای ارايه آلبوم فرمودند:البته اسلام کلا با موسيقی مخالف است و شما هم که اکنون در آغوش اسلام هستيد ، می توانيد با تاسی از دکتر پروفسور سعيد حداديان در اين راه قدم برداريد و از ديگر دوستانی که اکنون دوران سياه زندگی خود را می گذرانند ، دعوت کنيد که به آغوش اسلام بيايند.

اين ديدار دوستانه در فضايي آکنده از معنويت و احساس به پايان رسيد و حبيب که چفيه متبرک آقا را هديه گرفته بود ، از تسلط آقا بر شعرها و ترانه ای لوس آنجلسی بسيار متعجب شده بود در حدی که او را يارای سخن گفتن نبود و مرد تنهای شب با بارقه ای از اميد درچشمانش ، بيت مقام عظما را به سوی آينده ای روشن ترک کردند.

۳ نظر:

  1. خیلی با حال بود.

    پاسخحذف
  2. مگه اومده ایران ؟

    پاسخحذف
  3. "البته من ترانه های شما را حتی در زمانی که به تعبير خودتان دوران سياه زندگی بوده است ،نيز خيلی سياه نمی بينم.جز يکی دو مورد ، آنهم يکی ترانه «بزن باران» که در آنجا به صراحت به ما تيکه می اندازيد"
    کارت حرف نداره

    پاسخحذف