۱۳۸۹ شهریور ۱, دوشنبه

«دعوت به وحدت» ؛ تاکتيک حکومت برای گذر از روز قدس

اگر حکومت بخواهد برای برگزاری روز قدس دوباره قشون کشی کند و تهران دوباره جو حکومت نظامی به خود بگيرد ، اين خود بزرگترين اعتراف حکومت به پويايي و زنده بودن جنبش علی رغم تمام سرکوبگريها و خباثتهای حکومت در يکسال گذشته است.تازه مورد مضحکه عام و خاص در داخل و خارج نيز قرار خواهند گرفت که آخر اين چه راهپيمايي مردمی است که حکومت از ترس حضور مردم در تظاهرات ، مجبور است آرايش نظامی به خود بگيرد.

واگر هم حکومت بخواهد آرايش نظامی به خود نگيرد و رهبران معترضان نيز به صورت جدی از مردم بخواهند که در راهپيمايي شرکت کنند که معلوم است دوباره شاهد راهپيمايي ميليونی مردم خواهيم بود که اين اصلا به صلاح حکومت نيست.بنابراين به نظر می رسد دعوت به وحدت و همدلی که اين روزها از زبان ائمه جماعات و ارکان نظام شنيده می شود، تاکتيک انتخابی حکومت برای اين است که زهر رهبران معترضان گرفته شود و آنها جديتی در دعوت از مردم برای شرکت در راهپيمايي نداشته باشند.

به نظر می رسد برگزاری راهپيماييهايي که در آن نظامی ها بيشتر از مردم شرکت کننده باشند ، آنهم يکسال پس از اينکه حکومت اينهمه خباثت به خرج داده و اين همه کشته و زندانی کرده و هر روز در هر تريبونی از پشتيبانی مردمی از حکومت صحبت کرده است ، بدجور آبروی نظام را خواهد برد.

ولی تا آنجا که از شواهد و قرائن بر می آيد،حکومت ديگر تا پايان عمر خود اين آرزو را به گور خواهد برد که راهپيمايي مردمی برگزار کند که بدون حضور متراکم نظامی ها و لباس شخصی ها و گارد ويژه و گاز اشک آور و شليک هوايي و ... برای سرکوب مردم، باشد.در صورتی موفق به برگزاری راهپيمايي می شود که حضور نظاميان در خيابانها بيشتر از حضور مردم عادی باشد و در غير اينصورت ، شاهد شکل گيری راهپيمايي ميليونی بر ضد خود خواهد بود.

۱ نظر:

  1. دوستان به جای برنامه ریزی روز قدس به فکر راه اندازی تلویزیونهای ماهواره ای جنبش سبز باشید به خدا اگر این شبکه ها راه بیافته به مراتب موثر تر و مهمتر از افزایش شرکت کننده های روز قدس هست.

    به امید راه اندازی کانال های ماهواره ای زیبای جنبش سبز

    پاسخحذف