۱۳۸۹ مرداد ۱۷, یکشنبه

بالاخره «مجلس» در راس امور است يا «نمازجمعه»؟


می گويند آيت ا.. خمينی فلسفه می دانسته است و يا فلسفه تدريس می کرده است و به هر حال با فلسفه آشنا بوده است.طبيعی است از کسی که دور و بر فلسفه آفتابی شده باشد، انتظار داشته باشيم که ذهن نظام مند و منظبط و منظم داشته باشد.بنابراين وقتی در جايي می گويد «مجلس در راس امور است» ، در جايي ديگر نگويد «نماز جمعه در راس همه امور است». اگر اين دو جمله از کسی ساطع شد ، بنابراين می توان نتيجه گرفت که صاحب سخن ،دارای ذهن نظام مند و سيستمی نيست.جمله «نماز جمعه در راس همه امور است» را چند وقتی است که در نماز جمعه ، در جلوی تريبون نصب می کنند و اگر به آدرس داده شده در همانجا مراجعه کنيم ، می دانيم که اين حرف دقيقا حرف ايشان است و کودتاچيان در نقل کردن اين جمله تقلب نکرده اند.





به خاطر همين نکته است که ممکن است در جايي ديگر چيز ديگری گفته باشند و چيز ديگری را در راس امور قرار داده باشند.از همين روی است که کسانيکه خيلی ادعای تبعيت از راه ايشان را دارند ، و از اين طريق به نان و نواي رسيده اند نيز خيلی به حرفهاي ايشان عمل نمی کنند.مثلا ايشان با صراحت گفته اند که نيروهای نظامی نبايد وارد جناح بندی های سياسی شوند.ولی اکنون سپاه که خود را طرفدار سينه چاک ايشان می داند ، در سياست که هيچ در همه چيز وارد شده و اصلا حيا هم نمی کند.به خاطر اين است که احتمالا ايشان در جايي ديگر مثلا گفته اند که سپاه برای حفظ انقلاب بايد در همه چيز ورود کند.

يا مثلا جمله صريح ايشان است که «ميزان رای ملت است.» و چقدر هم با اين جمله ايشان ، طرفدارانشان پز می ددهند.ولی چرا سينه چاکان ايشان ، رای ملت را می دزدند و کودتا می کنند ، چون ممکن است در جايي ديگر گفته باشند که «ولی فقيه بر همه چيز ارجح است.».بنابراين آن جمله زير سوال می رود و کودتاچيان حجت شرعی بر دزديدن رای ملت ، پيدا می کنند.

شايد هم اين جمله را در نمازجمعه در تريبون زده اند ، تا به مجلسيان بگويند که خيلی يابو شما را برندارد که در راس امور هستيد ، چون اگر شما در راس امور هستيد ما در راس همه امور هستيم.دوستی می گفت تا حالا که مجلس در راس امور بود ، وضعمان اين بود ، خدا بخير کند از حالا که قرار است ، نمازجمعه در راس امور باشد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر