۱۳۸۹ دی ۱۴, سه‌شنبه

«تاکسی سبز» ، طرح ابتکاری روزانه من برای جنبش سبز

از آنجا که محل کار من با منزل ، فاصله تقريبا زيادی است ، هر روز در اين مسير چند نفر از هموطنان را که منتظر تاکسی هستند ، در مسير رفت و آمد خود سوار ماشين شخصی می کنم و در مسير با توجه به شرايط ، سعی در اطلاع رسانی اخبار جنبش می کنم.در پايان هم موقعی که آنها پياده می شوند ، معمولا می پرسند کرايه چقدر می شود و من هم برای آنها توضيح می دهم که کار من مسافرکشی نيست و شما سوار «تاکسی سبز» شده ايد و فقط به خاطر هم مسير بودن آنها را سوار کرده ام.اگر ببينم که آن هموطن مذهبی است ، به او می گويم که کرايه اش يک صلوات برای سلامتی رهبران جنبش است و اگر هم ببينم که خيلی مذهبی نيستند از آنها می خواهم که به جای کرايه برای پيروزی جنبش آرزو و دعا کنند. حتی بعضی مواقع ، روزنامه تک صفحه ای کلمه را که در ماشين دارم به آنها می دهم.

حقيقت اين است که ممکن است اينکار خيلی کار کوچکی باشد ، ولی با همين کار کوچک که هيچ هزينه ای برای من ندارد ، علاوه بر اينکه روزانه 5 يا شش و حتی بعضی مواقع 8 نفر از هموطنان را که در انتظار تاکسی در سرما و آلودگی منتظر هستند ، به مقصد می رسانم ، شرايط مناسبی نيز هست که بتوان اخبار جنبش را در اين وانفسای بی رسانه ای به آنها رساند.جالب است که بدانيد در اين مدتی که اينکار را می کنم ، هر فردی را که سوار می کنم ، همه دارای ديدی باز و تحليلهای قوی هستند و جسته گريخته ، نه از تمام ولی از درصد بالايي از اخبار جنبش مطلع هستند.

با اينکار از وقت مرده خود که در مسير رفت و برگشت و در ترافيک و سرما و الودگی تلف می شود ، بهترين استفاده را برای اطلاع رسانی انجام می دهم. موفق باشم(:دی)

۱۵ نظر:

  1. اصلن هم کار کوچکی نیست. خیلی هم کار بزرگیست.
    درود بر تو.

    پاسخحذف
  2. khoda bishtar kone ide dahande haro

    پاسخحذف
  3. درود بر تو مرد بزرگ ....

    پاسخحذف
  4. be omide azadiye iran , khaste nabashid,kaare besiar mofidi anjaam midid.

    پاسخحذف
  5. دوست دارم که انقده خوبی

    پاسخحذف
  6. موفق باشی هموطن. من در ایران نیستم. تنها کاری که در این دو سال کردم شرکت در بعضی تجمعات خیابانی و اطلاع رسانی از طریق ایمیل بود.
    ولی تصمیم گرفتم از این به بعد هر چه می توانم برای آینده ایران انجام بدم از طریق مشارکت داوطلبانه در پروژه های تحقیقاتی راجع به آمورش و غیره در ایران و نیز کمک مالی به کودکان ایرانی در حد توانم.
    به امید آبادی و آزادی ایران

    پاسخحذف
  7. کرم شبتاب گفت : رفیق خرگوش من همیشه می کوشم مجلس تاریک دیگران را روشن کنم، هر چند بعضی ها مسخره ام می کنند و می گویند با یک گل بهار نمی شود، تو بیهوده می کوشی با نور ناچیزت بر تاریکی چیره شوی. خرگوش گفت : این حرف مال قدیمی هاست، ما می گوییم هر نوری هر چقدر هم کوچک باشد باز هم روشنایی است... صمد بهرنگی

    پاسخحذف
  8. می تونم این نوشته رو اینجا بزارم؟

    adamhaye-khoob.blogspot.com

    ممنون

    پاسخحذف
  9. به نهضت " کیف به دستان" بپیوندید!
    http;//sanjesh1.blogspot.com

    پاسخحذف
  10. درود بر شما همراه فعال و خلاق جنبش سبز پايدار باشيد.

    پاسخحذف
  11. اجازه هست من این مطلب رو توی وبلاگم بزارم؟
    ممنون.

    پاسخحذف
  12. "اجازه هست من این مطلب رو توی وبلاگم بزارم؟
    ممنون."
    اشکالی نداره آقا جان بذار

    پاسخحذف
  13. ...
    1-چرا آذربایجان با توجه به پیشینه ی تاریخی خود در جنبش سبز فعال نشد و رغبتی از خود نشان نداد و نمیدهد؟
    2-جنبش سبز که مدعی است حرکتی نه محدود بازه ی زمانی بعد انتخابات که حاصل آمال آزادی خواهی ملت آزادی خواه ایران است در خرداد85 که آذربایجان در جریان روزنامه ی ایران سراپا خروش آزادی سر میداد کجا بود؟
    3-سران جنبش سبز وکلیه ی رسانه های سبز عالم که مدعی دموکراسی هستند در خرداد 85 آذربایجان کجا تشریف داشتند؟!

    4-گذشته ها گذشته....اکنون که فرزندان آذربایجان به خاطر تلاش برای اجرایی کردن اصول فراموش شده ی قانون اساسی مثل اصل 15 بازداشت و شکنجه و محکوم به زندانهای طویل المدت میشوند چه حجمی از این ظلم آشکار روا داشته شده به آذربایجان را حداقل پوشش خبری میدهند؟!
    5-گیرم که عزیزان جنبش سبز هم حرف غیر منطقی حکومت را بازگو کرد و فرمودید که اینها تجزیه طلب اند شما چه اقدامی برای روشن شدن مساله انجام داده اید؟!
    6-گیرم که آذربایجان مایل به پیوستن به جنبش سبز شد ،برای فردای روز آزادی و برای دلخوش کنک هم که شده چه وعده ای به آذربایجان برای رسیدن به حقوق اساسی خود میدهید؟!

    پاسخحذف